Eerste hulp bij blokvorming op je digitale tv

Telenet

Blokvorming op het beeldscherm is een van de meestvoorkomende problemen van digitale tv. De oorzaak kan bij je provider liggen, maar niet altijd. Heb je gecontroleerd of je Digibox of Digicorder nog goed werkt en of er geen algemeen probleem is met je provider? Dan ligt de oorzaak van de blokvorming bij je digitale tv.

Handig stappenplan

Een letterlijke kink in de kabel, een slechte verbinding of een foutje in de software van je digitale tv. Het zijn maar enkele voorbeelden van problemen die tot blokvorming kunnen leiden. Als specialist heeft Catronics een handig stappenplan opgesteld waarmee je snel de oorzaak van de blokvorming op je digitale televisie achterhaalt.

Stap 1 | Zap naar een zender waarop de blokvorming zich voordoet.

Stap 2 | Druk op de ‘Home’-knop van je afstandsbediening (het huisje).

Stap 3 | Navigeer in het menu naar ‘Allerlei’.

Stap 4 | Selecteer ‘Instellingen’.

Stap 5 | Kies voor ‘Digibox’/’Digicorder’.

Stap 6 | Selecteer ‘Technische informatie’.

Stap 7 | Kies ‘Signaalsterkte’.

Stap 8 | Controleer of de signaalsterkte zich tussen -13dBmV en +15 dBmV bevindt. Is dat niet zo? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de versterker (NIU) of de coaxverbinding.

Kabels controleren

De coaxkabel aansluiten op een andere poort van je versterker kan de oplossing zijn voor je probleem. Want iedere poort heeft een andere sterkte. Zorg er ook voor dat alle andere kabels nog stevig in hun aansluiting zitten.

Heb je al deze stappen gevolgd en blijft het probleem bestaan? Neem dan contact met ons op of kom naar een van onze winkels in Grobbendonk of Ham. Daar staan onze experts voor je klaar om de blokvorming op je digitale tv op te lossen.

De Catronics experts staan voor je klaar

Onze winkels

Grobbendonk

014 51 02 20

info@catronics.be

Netestraat 33
2280 Grobbendonk

Ham

013 29 54 43

info@catronics.be

Dorpsstraat 5
3945 Ham